magazin
Tragikus és humoros szerelmi háromszögek, nők és férfiak szemszögéből vizsgált szexuális kalandok, Oscar-díjas filmünk színészetről és fasizmusról,…
továbbmagazin
Az előttünk álló hét tévéműsora széles kínálatot nyújt a magyar film szerelmeseinek. Minden napra jut valami a hazai mezőnyből, legyen szó a…
továbbmagazin
Március 4-én, vasárnap éjjel dől el, hogy Enyedi Ildikó alkotása elnyeri-e a Legjobb Idegennyelvű filmnek járó Oscar-díjat, ennek örömére a magyar…
továbbmagazin
Egyértelműen a romantikus vígjátékoké hét, de a szerelmi kalandok mellett komolyabb hangvételű drámáknak is jut hely a tévéképernyőn. Heti ajánlónk…
továbbhír
A II. Magyar Romantikus Filmvígjáték Fesztivál a 2011-es Európai Uniós magyar elnökség egyik legsikeresebb kulturális programját ismétli meg -…
továbbhír
Az idei Cannes-i filmvásárt követően Németországban, Spanyolországban és Portugáliában már biztosan bemutatásra kerülnek magyar filmek a HungariCom…
továbbmagazin
Goda Krisztina első nagyjátékfilmjében csak nagyítóval találhatunk hibát. A Csak szex és más semmi az új magyar romantikus vígjáték…
továbbhír
Július közepétől kezd forogni Goda Krisztina szingli-vígjátéka, melyben egy férfigyűlölő nő próbálja felhajtani a tökéletes spermát. A felvételeknek…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié